top of page
  • X-10 blogger

Oszczędzasz? X-10 pomogą!

Zaktualizowano: 6 mar

Korzystając z kratownic systemu X-10 CROSSwire można uzyskać oszczędności. Wozisz mniej, mniej nosisz, montujesz szybciej i potrzebujesz mniej przestrzeni w samochodzie. Fantastyka naukowa, raczej nie. W tym krótkim wpisie próbuję udowodnić, że kratownice X-10 są LEKKIE.

Porównuję tu kratownice X-10 CROSSwire z kratownicami o większym przekroju czyli X-20 i QUADRO-SYSTEM 290/3. Taki wybór podyktowany jest dostępnością danych i możliwością bezpośredniego zestawienia konstrukcji o identycznych rozmiarach. Zakładamy, że wszystkie trzy konstrukcje spełniają podstawowe wymagania nośności. Belka kratownicy X-10 o długości 2 m może przenieść 30 kg ładunku rozłożonego, pozostałe systemy mają znacznie większą nośność a zatem spełniają kryterium. Przejdźmy do obliczeń. Porównam tu ze sobą trzy konstrukcje pod względem wagowym, pierwszą z kratownicy QUADRO-SYSTEM 290/3, drugą z X-20 i trzecią z kratownicy X-10. Dla uproszczenia przyjmę identyczne wymiary zewnętrzne konstrukcji. Będzie to sześcian o boku 220 cm. Wagę każdego z modułów otrzymaliśmy jako dane od producenta, co dodatkowo potwierdziliśmy własnymi pomiarami.


X-10 CROSSwire

Moduł 200 cm, masa: 1, 550 kg 12 szt 18,60 kg

Kostka, masa: 0,390 kg 8 szt 3,12 kg

Razem 21,720 kg [ 22 kg ]

0,26 m3 [ 260 l ]


X-20 TRUSSwire

moduł 180 cm, masa: 4,300 kg 12 szt 51,60 kg

Kostka X-20, masa: 1,400 kg 8 szt 11,20 kg

Razem: 62,80 kg [ 63 kg ]

0,41 m3


QUADRO-SYSTEM 290/3

Waga 7,4 kg/mb

25 mb

Razem 185 kg


QUADRO 100%

X-20 34%

X-10 12%


X-10 waży 22 kg podczas gdy X-20 waży 63 kg w tym samym zestawieniu QUADRO waży 185 kg.

Przyjmując masę QUADRO jako punkt odniesienia widzimy, że masa X-10 to 12 % masy tej pierwszej. Biorąc pod uwagę ten wynik, możemy stwierdzić, że kratownice X-10 są LEKKIE i na tym z zadowoleniem poprzestanę.


Kwestie objętości przeanalizuję w kolejnym wpisie.



4 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page